Ako vytlačiť z Pricemanie maximum?

author Martin Kramár Pre e-shopy

 

O tom, čo sú cenové porovnávače už toho bolo napísané dosť, ale viete, ako si správne nastaviť Pricemaniu tak, aby ste boli ziskoví?

Pri komunikácii s klientmi sa často stretávame s názorom, že porovnávač cien nie je vhodné médium pre komunikáciu e-shopu, alebo že už využívajú konkurenciu, a preto nemajú záujem o komunikáciu na inom porovnávači. Prečo?

  1. Z hľadiska PPC je Pricemania najlepší nástroj, čo sa týka pomeru cena vs. výkon.
  2. Je to ďalší marketingový nástroj, vďaka ktorému získate nových potenciálnych zákazníkov.
  3. Máte možnosť získať pravdivé informácie o Vašom e-shope vďaka dotazníkom Overený obchod.
  4. Budovať si dobré meno a reputáciu alebo komunikovať novinky a konkurenčné výhody.

Ste nový e-shop a chcete sa registrovať?

Je to naozaj jednoduché, stačí keď prídete na hlavnú stránku Pricemania.sk a v pravom hornom rohu kliknete na možnosť prihlásenie obchodu.

Pricemania


Následne budete presmerovaní na stránku http://www.pricemania.sk/prihlasenie/login.html, kde sa môžete registrovať, alebo prihlásiť už ako registrovaný e-shop.

Pricemania

Som registrovaný a čo ďalej?

Po registrácií e-shopu získate prístup do administračného rozhrania, kde je dôležitou vecou vyplnenie všetkých dostupných informácií o obchode. Informácie o správcovi webu, kontaktné údaje ako sú e-mail a telefón, vyplnenie e-mailovej adresy pre zasielanie faktúr, to všetko sú dôležité informácie pre ďalšiu bezproblémovú komunikáciu.

Pricemania


Všetky tieto dôležité veci si nastavíte v administračnom rozhraní na záložke nastavenie / základné údaje http://www.pricemania.sk/obchody-admin/zakladne-udaje.html. V prípade, ak e-shop má aj kamennú prevádzku, alebo odberné miesto, je vhodné túto informáciu taktiež vyplniť, a to na záložke http://www.pricemania.sk/obchody-admin/prevadzky-obchodu.html.

Pricemania

Po procese registrácie e-shopu, nastáva proces validácie vášho XML feedu. Ak ste XML feed nevložili do administračného rozhrania počas registrácie, môžete tak spraviť cez záložku http://www.pricemania.sk/obchody-admin/produkty-obchodu.html. XML feed je URL adresa, na ktorej máte vygenerovaný zoznam Vašich produktov v požadovanej štruktúre. Vďaka tejto maličkosti vieme produkty zaradiť do nášho katalógu, a následne aj do porovnania cien.

XML feed model

<?xml version=“1.0“ encoding=“UTF-8“ ?>
<products>
<product>
<name><![CDATA[Philips LCD monitor 19.1“ 190WV7CS, WXGA plus, 5 ms, 850:1, strieborný]]></name>
<description><![CDATA[Philips LCD širokouhlý 19”, 190WV7CS, TCO99, 1400x900-at-75Hz, 16:10, 170(H)/
160(V), Antireflexný polarizátor, 5 ms, 850:1, 300 nit, 0,285 x 0,285 mm, vstup analóg (D-Sub), Vista Ready,
3 roky záruka]]></description>
<price>65.34</price>
<category><![CDATA[Monitory > LCD > 19“]]></category>
<manufacturer>PHILIPS</manufacturer>
<url><![CDATA[http://www.abcde.sk/index.php?page=prod_info&prod_id=407]]></url>
<picture><![CDATA[http://www.abcde.sk/images/190WV7CS.jpg]]></picture>
<part_number>54987653</part_number>
<shipping>3.5</shipping>
<availability>0</availability>
<ean>615104107052</ean>
</product>
<products>

Ak nie je XML feed schválený našim administrátorom, nemôže e-shop navýšiť kredit. Neuspokojujeme sa iba s tým, aby sme „vytiahli“ od klienta peniaze a zaradili jeho produkty do fulltextu, ale naopak, snažíme sa mu poradiť čo a ako zmeniť, aby sme boli schopní zaradiť maximum jeho produktov priamo do porovnania cien. Najčastejšími chybami pri XML feedoch sú najmä UTM parametre konkurencie v URL linkách a obrázky s vodotlačou alebo v nízkom rozlíšení.

Feed je v poriadku, hurá do spustenia kampaní na Pricemania.sk.

Čo majú e-shopy spraviť, aby boli v rámci Pricemania.sk úspešní a získavali stále viac zákazníkov a konverzií? Keď dostanete takúto otázku, je potrebné pozrieť sa na každý e-shop individuálne a hlbšie. Nie je to iba o registrácii a vložení XML feedu na naše stránky. Je potrebné analyzovať, či e-shop predáva tovar, ktorý má v kategórii veľkú konkurenciu alebo ide o tovar, ktorý má v ponuke iba on sám. Od toho sa odvíjajú aj spôsoby komunikácie v rámci Pricemanie.

Pricemania aktuálne ponúka dva platené programy (Premium a Promo) a bezplatný program Partner. Nevýhodou pri programe Partner je, že klient pridáva spätný odkaz na nás a zároveň jeho produkty budú zaradené iba do fulltextového vyhľadávania na Pricemania.sk. Fulltextové vyhľadávanie je vyhľadávanie produktov iba na základe presného názvu produktu. V takomto programe je počet návštev maximálne 5% z celkového počtu preklikov.

Pricemania

Ak teda predávam napríklad notebooky alebo bielu techniku, kde je veľká konkurencia, je vysoko odporúčané zvoliť program Premium. Aby však klient mohol využívať práve tento najvyšší program, je už teraz nutnosťou mať implementovanú službu a získaný certifikát Overený obchod. Bez neho sa vaša ponuka bude zobrazovať vždy na nižších pozíciách a nie v TOP 5 na detaile produktu, ako by ste chceli. Pre porovnanie: klient, ktorý má udelený certifikát Overený obchod a nastavený program Premium má o 77% viac preklikov ako klient s nastaveným programom Promo a bez ocenenia Overený obchod. Išlo pritom o rovnaký segment ponúkaných produktov.

Pricemania

Ak ste e-shop, ktorý už má získaný certifikát Overený obchod, máte možnosť si na vaše stránky vložiť naše krásne widgety, vďaka ktorým budú vaši zákazníci vždy vedieť, že ste spoľahlivým a dôveryhodným obchodom. Čo opäť zvyšuje mieru konverzie priamo vo vašom obchode. Takýto widget si viete nasadiť veľmi jednoducho, pridaním kódu na miesto v stránke, kde sa má zobrazovať. Kód nájdete v administračnom rozhraní v záložke Ocenenia / Overený obchod. Pripomínam, že platí iba pre e-shopy, ktoré už majú získaný certifikát Overený obchod.

Pricemania

Je chybou myslieť si, že na cenovom porovnávači sa dá bojovať iba najnižšou cenou. To, že má e-shop najlepšie ceny neznamená, že bude mať aj najviac preklikov, a tým pádom nemusia riešiť pozície v rámci porovnania cien. Tu by som opäť použil niekoľko našich štatistík. Do prvých 5 obchodov v rámci detailu produktu sa preklikne až 75% všetkých potenciálnych zákazníkov. Aj preto je potrebné riešiť pozíciu v rámci porovnania cien.

Pricemania

Okrem štandardného porovnania cien ponúka Pricemania aj ďalšie formy komunikácie, vďaka ktorým sa viete odlíšiť od konkurencie a budovať pritom aj značku, ale najmä zvýrazniť vaše konkurenčné výhody.

Samozrejme, niekto môže namietať, že bannery v dnešnej dobe nemajú žiaden zmysel, že existuje určitá „bannerová slepota“, že im bannery nič neprinášajú. Tu by som však opäť oponoval. Dlhodobo úspešné sú u nás najmä e-shopy, ktoré pracujú aj na svojej značke.

E-shopy ako Alza, Hej, Mall, TPD, Okay, Parfums sú toho dôkazom. Práve inými formami komunikácie viete upozorniť na vaše výhody a konkurenčné rozdiely. Prečo si má zákazník vybrať práve vás. Bannerové formáty často fungujú ako sekundárny druh návštevnosti. Ak takýto banner zákazník vidí, je možné, že aj keď práve neklikol, príde na vaše stránky priamo, poprípade v inej súvislosti. Jednoducho si vás zapamätá. Prečo podľa vás mnohí klienti využívajú billboardy? Tie neviete ani odmerať, ani upraviť, no aj napriek tomu si ich klient platí. Je to práve o tom, byť videný.

Pricemania

Ako marketingový kanál je Pricemania veľmi zaujímavým portálom. Okrem klasického porovnania cien, alebo využitia bannerov (formáty 986x200, 250x250, 715x100, 600x400), si viete budovať meno aj formátmi, ktoré nie sú úplne štandardné, ale zároveň sú veľmi dobre viditeľné. Ide najmä o rôzne PR články, v súčasnej dobe dokonca aj vo forme videa.

Pricemania

Pricemania

Ďalšími formátmi sú súťaže či direct maily.

Pricemania

Netreba sa vôbec obávať. Naším cieľom je pomôcť vám vo vašom biznise. Aj preto sme pred dvoma rokmi spustili projekt Pricemania Academy zameraný na vzdelávanie v online biznise, v ktorom vám ponúkame možnosť naučiť sa všetky dôležité a potrebné veci pre vašu prácu.

Ako ste si určite všimli, Pricemania ponúka obrovské možnosti a teraz je už iba na vás, či ich využijete naplno a budete úspešní, resp. či sa udržíte na vrchole a nedoženie vás konkurencia. Ak máte akékoľvek otázky neváhajte nás kontaktovať, radi vám poradíme a pomôžeme.

 


Odoberaj nové články na email:


Páči sa ti tento článok? Posuň ho ďalej:


Martin Kramár
Autor Martin Kramár

Martin študoval najskôr na Pedagogickej fakulte, odbor dejepis a psychológia, neskôr na Fakulte telesnej výchovy a športu, odbor trénerstvo. Popri štúdiu sa venoval online projektom (Tricksters.sk, Lacrosse.sk) a čoraz viac prenikal do segmentu e-commerce. Založil si vlastný e-shop s lakrosovými potrebami, no zlákala ho ponuka portálu Pricemania.sk, kde momentálne pracuje už viac ako štyri roky. Na starosti má predaj marketingového priestoru a komunikáciu s e-shopmi a značkami, ktoré vďaka Pricemania.sk oslovujú svojich potenciálnych klientov. Okrem práce rád trávi čas aktívnym odpočinkom, teda športom každého druhu.


Autor Martin Kramár na Google+

Komentáre k článku

Prečítajte si ešte:

Nové povinnosti pre e-shopy od júna 2014

Neprehliadnite

Novinky e-mailom

Nezmeškajte dobrú akciu, ani šikovnú radu! Neposielame spamy, iba užitočné informácie :)

Naši priatelia

Twitter stena

@pricemania Ahojte Pricemaniaci, viete ktorý produkt aktuálne u nás fičí úplne najviac? Je ním tento kompaktný... https://t.co/q9O3aPgeMa
@pricemania Vstúpte do virtuálnej reality a zažite pohlcujúci herný zážitok s notebookom Lenovo Legion Y720. Disponuje... https://t.co/5xG8R7hGFd
@pricemania Teambuilding ako sa patrí! :-) Správnu dávku adrenalínu, strachu a zábavy sme si užili vďaka VRBA - The Virtual... https://t.co/YNZSzgxU2z

Tagy