Kúpiť parfum na internete je jednoduché a bezpečné

author Ján Kalinovský Nakupujeme online

Nákup parfumov na internete je dnes absolútne samozrejmý, aj keď pred pár rokmi bola takáto myšlienka takmer utópiou. Kto by predsa nakupoval parfumy, ktoré najskôr musia otestovať naše zmysly cez internet? No práve vďaka nemu a stali vône dostupné úplne pre každého a to tým, že k nim máte prístup kdekoľvek a navyše sa pri nákupe dá naozaj ušetriť.

Parfumy

Ako si vybrať vôňu cez internet?
Časy, kedy bolo zložité vybrať si vôňu pri nákupe cez internet sú dávno preč. Niektorí predajcovia majú v ponuke vzorky tisícok vôní len za pár centov. Na rozdiel od testovania v obchodoch máte doma dostatok času vôňu si poriadne vyskúšať. Obzvlášť pre tých zákazníkov, ktorí nemajú v blízkosti svojho bydliska žiaden obchod je to nový spôsob, ako si nájsť svoj budúci parfum.


Akú sú hlavné výhody nákupu parfumov na internete?
Žiaden kamenný obchod nemá taký veľký výber vôní ako internetoví predajcovia. Tí najväčší ponúkajú až 10 000 rôznych parfumov z celého sveta. Ponúkajú špeciálne limitované edície, obľúbené arabské vône a mnoho ďalšieho. Na internete tak môžete kúpiť aj vône, ktoré ste objavili napríklad v zahraničí na dovolenke a na Slovensku sa bežne dostať nedajú.
Významní predajcovia naviac nekončia svoju ponuku iba s parfumami. Pri jednom nákupe tak môžete nakúpiť vône, vlasovú kozmetiku, dekoratívnu kozmetiku, krémy na opaľovanie/po opaľovaní, a tým ušetriť nielen čas, ale hlavne peniaze.
Navyše, vône sú na internete až o 60 % lacnejšie ako v bežných obchodoch. Ako je to možné? Jedným z hlavných dôvodov sú náklady, ktoré majú internetoví predajcovia, ktorí môžu z jedného miesta a jedného distribučného centra obslúžiť celé Slovensko. Aby sa toto podarilo kamenným obchodom, muselo by ich byť niekoľko tisíc, čo by znamenalo obrovské náklady za nájmy, logistiku a zamestnancov. Nízka cena je spôsobená aj tým, že internetový predajca predá omnoho viac vôní než kamenný obchod. Vďaka veľkým objemom v predajoch potom môže mať aj lepšie ceny u svojich dodávateľov. Internetový obchod má navyše otvorené 24 hodín denne sedem dní v týždni počas celého roka. Zákazník tak môže nakúpiť kedykoľvek sa mu chce a nie je závislý od otváracích hodín.


Je nákup parfumov na internete bezpečný?
„Nákup parfumov je v dnešnej dobe rovnako bezpečný ako nákup akýchkoľvek iných produktov. Za posledné roky nebol u preverených predajcov zaznamenaný žiaden problém s kvalitou produktov. Je to dané najmä tým, že predajcovia parfumov sú pod mimoriadnym dohľadom zákazníkov, ale taktiež štátnych orgánov a samotných výrobcov vôní,“ hovorí Radek Ondrášík z e-shopu Parfums.sk.
Nad e-shopmi predávajúcimi parfumy bdie hneď trojica štátnych orgánov. Colná správa priebežne kontroluje produkty pri dovoze, ale môže si vyžiadať aj náhodnú kontrolu priamo v skladových priestoroch. Primárne sa zameriava na to, aby vône boli originálne. Ďalším štátnym orgánom, ktorý dohliada na kvalitu je ÚVZSR (Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky), ktorý dohliada na to, aby boli parfumy nezávadné, aby ich zloženie a značenie zodpovedalo platným zákonom a aby bol zákazník predajcom informovaný tak, ako určuje zákon. Tento úrad môže predajcov kontrolovať sám od seba, ale aj na podnety spotrebiteľov a činí tak naozaj často. Tretím štátnym orgánom je SOI (Slovenská obchodná inšpekcia), ktorá sa zameriava na to, aby predajcovia plnili všetky zákonné povinnosti, nebrali spotrebiteľom ich práva, a aby predávaný tovar zodpovedal kvalite a akosti. Všetky tieto orgány v priebehu roka uskutočnia tisíce kontrol u internetových predajcov parfumov.
Ďaleko väčší dohľad nad kvalitou produktov však majú samotní výrobcovia. Tí u predajcov robia desiatky anonymných testovacích nákupov a starajú sa o kvalitu produktov. A to nielen z pohľadu originality, ale aj z pohľadu záruky a pod.
Vďaka tejto kombinácii kontrol patrí segment predaja parfumov na internete k najbezpečnejším a s najvyššou kvalitou produktov.

Parfumy

Aj parfum je iba výrobok
Aj napriek tomu je potrebné brať do úvahy, že parfum je výrobok ako akýkoľvek iný a môže sa uňho objaviť vada takisto ako u iných produktov. Medzi najčastejšie vady patria problémy s rozprašovačom, kedy parfum nestrieka vôňu tak, ako by mal. Druhou najčastejšou vadou je „netesnosť“, kedy sa do flakónu dostane vzduch a vôňa, ľudovo povedané, zvetrá. Takáto vôňa potom nevonia tak, ako by mala a zákazník môže dostať pocit, že vôňa nie je originálna alebo je menej kvalitná.
Medzi menej časté problémy potom patrí aj napr. zmena farby. Pri výrobe parfumov sa používajú špeciálne farbivá, ktoré môžu meniť farbu. Typické je to pre vône značky Thierry Mugler. Výrobca o tomto probléme vie, no zmenu pri výrobe zatiaľ neučinil.


Reformulácia parfumov
Jedným z dôvodov, prečo môže vôňa voňať inak, než ste zvyknutí, je aj tzv. reformulácia. O čo ide? Niekedy výrobca sám od seba mierne upraví zloženie vône a nedá o tom nikomu vedieť – ani distribútorom, ani predajcom, ani zákazníkom. Parfum sa stále predáva v rovnakom obale, s rovnakým názvom, ale zloženie je mierne upravené. Môže sa tak stať, že po určitú dobu sú na trhu obe verzie, pôvodná aj upravená a vy si kúpite už novú verziu, ktorá vonia trošku inak než tá, ktorú máte doma. Nejde pritom o vadu.


Jedna vôňa z rôznych kútov sveta
Odlišnosti vo vôňach môžu byť spôsobené aj tým, že niektorí výrobcovia určité parfumy upravujú podľa toho, pre aký trh sú určené. Vôňa má teda mierne odlišné zloženie v závislosti od toho, či je určená pre Európu, Ameriku alebo arabské krajiny. Flakón je rovnaký, parfum má rovnaký názov, ale opäť môže voňať trošku odlišne.


Svet parfumov je krásne voňavý a vy si môžete vďaka internetovým predajcom vybrať z tisícky vôní z celého sveta. Komfortne z domova, kedykoľvek sa vám zachce a za ceny, ktoré sú viac ako príjemné. Nakupovanie parfumov na internete je navyše nielen bezpečné, ale aj jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.


Odoberaj nové články na email:


Páči sa ti tento článok? Posuň ho ďalej:


Ján Kalinovský
Autor Ján Kalinovský

Janči študoval na Ekonomickej univerzite v Bratislave odbor Financie, bankovníctvo, investovanie a aj jeho začiatky v porovnávači cien Pricemania.sk sa spájajú ešte s obdobím štúdia. Po jeho skončení si založil vlastný e-shop s výpočtovou technikou, vďaka ktorému získal mnohé vedomosti a osobné skúsenosti z reálneho online podnikania a fungovania online biznisu. V Pricemanii sa z pozície správcu katalógu vypracoval na vedúceho Content oddelenia. Venuje sa e-commerce, SEO optimalizácii webstránok a e-shopov, online marketingu a webovej analytike.


Autor Ján Kalinovský na Google+

Komentáre k článku

Prečítajte si ešte:

Ako doma urobiť dobrú kávu?

Neprehliadnite

Novinky e-mailom

Nezmeškajte dobrú akciu, ani šikovnú radu! Neposielame spamy, iba užitočné informácie :)

Naši priatelia

Twitter stena

@pricemania Tipy a rady, ktoré vám pred nákupom určite pomôžu ✔ Viac na našom blogu: https://t.co/nXi3EtzzVu https://t.co/KEsT63YlMD
@pricemania ❗Žrebovanie výhercov súťaže❗ Veľké ďakujem všetkým, ktorí ste sa zapojili do súťaže. Žrebovali sme 3 výhercov,... https://t.co/CeKgq0NFcg
@pricemania Súťaž o 3 poukážky sa končí už dnes o pol noci ⏳ Kto nestihol, má poslednú možnosť sa zapojiť. Súťažime tu ⤵... https://t.co/VVp4Z3WE7r

Tagy