Skúsenosti zákazníkov s online nakupovaním

author Lenka Káčerová Nakupujeme online

Nakupovanie na internete šetrí čas, v mnohých prípadoch aj peniaze. Veď to poznáte. My sme si posvietili na to, za čo e-shopy chválite a naopak, čím vás sklamú natoľko, že v nich už nenakúpite. Pri čítaní vašich recenzií na e-shopy s ocenením Overený obchod sme narazili aj na pár perličiek. Pozrite sa na ne!

Online nakupovanie

Pozitívne hodnotenia e-shopy dostávajú najmä za:

  • pohodlie nákupov z domova,
  • prehľadnú webovú stránku a rýchly nákup,
  • bohatý výber produktov,
  • tovar, ktorý sa nedá zohnať v kamenných obchodoch,
  • kvalitu produktov a pútavé fotografie,
  • dobrý zákaznícky servis,
  • odbornosť personálu,
  • rýchlu a bezproblémovú komunikáciu so zákazníkmi,
  • dodržiavanie dodacej doby,
  • možnosť osobného odberu,
  • bezproblémovú výmenu tovaru,
  • výhodné ceny,
  • poštovné zdarma,
  • zľavy pre registrovaných zákazníkov, vernostný systém,
  • mailing list s novinkami.

 

Veľmi priaznivo pôsobí aj služba nad rámec, ako napríklad táto: „Veľmi milo som bola prekvapená online chatom, kde mi pracovníčka detailne zodpovedala moje otázky k nákupu, na vyžiadanie poslala náhľady, no jednoducho super. A na moje prekvapenie to bolo cez víkend. Toto hodnotím ako kvalitnú prednosť online obchodu.“ Vernosť zákazníkov sa teda dá budovať ochotným prístupom, ale aj malým darčekom, o to viac, ak je nečakaný. „Predávajúci bol veľmi ochotný a milý. Takýto prístup k zákazníkovi som ešte nezažila! Pán mi sám od seba napísal a poradil mi s vecou, ktorú som vyhľadávala. Potešila ma aj priložená čokoládka. Naozaj skvelé! Odporúčam!“

 

Obchody vás sklamú, keď:

  • nemajú na sklade tovar, ktorý na webe svieti v ponuke,
  • personál je neochotný, prípadne e-shop vôbec nekomunikuje,
  • dodacia doba sa značne predĺži a zákazníka o tom nikto neinformuje,
  • je reklamácia problematická,
  • majú vysoké ceny,
  • k poštovnému si účtujú poplatky za dobierku, pričom pri objednávke na to neupozorňujú,
  • a pár drobností, ktoré ale dotvárajú dokonalý celok. Pozrite sa, čo vadilo zákazníkom e-shopov:

„Nepáčilo sa mi oslovenie po vytvorení objednávky. To oslovenie začínalo: Dobrý deň (meno), stav TVOJEJ objednávky č..... bol zmenený. Komentáre k TVOJEJ objednávke: Emailové tykanie cudzej osobe nie je správne tak ako aj osobné tykanie bez súhlasu oboch strán.“

„Predajca ma dvakrát skritizoval, že mu volám po 16.30 h. Vo svete internetového obchodu a boja o zákazníka ma to veľmi negatívne prekvapilo. Predajcova ústretovosť bola veľmi nízka. Ak by to bol môj e-shop, určite ho vyhodím.“

 

A malá rada pre e-shopy, dávajte si pozor aj na kuriérske spoločnosti, aby sa potom pri vašom e-shope neobjavovali aj takéto komentáre:

„Obchod je v najväčšom poriadku, len ich kuriérska firma je nejaká ľavá, doviezli nám 280 kg liatinový kotol a nemali zariadenie na jeho zloženie z korby, žiadali od nás, aby sme im dali paleťák, čo je úplne smiešne. Každá domácnosť má asi doma bežne paleťák :D. Kuriér bol podráždený, neochotný, drzý. Túto kuriérsku firmu nikdy viac!“

„Doručovacia spoločnosť, s ktorou tento obchod spolupracuje Vám tovar nedopraví pred dvere bytu, ale trvajú na tom, aby ste išli pre tovar ku vchodu bloku. Ak ste doma s dieťaťom, tak máte problém. Nám sa to stalo, doručovateľ hundral, že musel ísť až hore, že oni túto službu nemajú (stretli sme sa s tým prvýkrát). V daný deň 5 min. pred doručením tejto dodávky nám doručoval tovar aj iný doručovateľ, ktorý prišiel hore, bol usmiaty a ochotný. PS: My naozaj nechceme počúvať reptenie doručovateľov (ako to bolo v tomto prípade), že mu môžu "vykradnúť auto" kým ide hore, že on za to "nie je platený" atď.“


Odoberaj nové články na email:


Páči sa ti tento článok? Posuň ho ďalej:


Lenka Káčerová
Autor Lenka Káčerová

Lenka už počas štúdia žurnalistiky pôsobila vo viacerých médiách. Bola zástupkyňou šéfredaktoriek v študentskom časopise Občas Nečas, ako redaktorka pôsobila v spravodajskom portáli Nitra24.sk a skúsenosti naberala aj na svadobnom webe Nevesta.sk. S PR a marketingom pracuje vďaka módnemu návrhárovi a floristovi Róbertovi Bartolenovi a jeho NOBLE floristickému ateliéru. V súčasnosti zastáva funkciu Marketing & PR Manager v portáli na porovnanie cien a kvality e-shopov Pricemania.sk. Okrem toho sa venuje aj publikačnej činnosti vo viacerých médiách a písaním recenzií na portál Bookreview.sk.


Autor Lenka Káčerová na Google+

Komentáre k článku

Prečítajte si ešte:

Ako doma urobiť dobrú kávu?

Neprehliadnite

Novinky e-mailom

Nezmeškajte dobrú akciu, ani šikovnú radu! Neposielame spamy, iba užitočné informácie :)

Naši priatelia

Twitter stena

@pricemania Tipy a rady, ktoré vám pred nákupom určite pomôžu ✔ Viac na našom blogu: https://t.co/nXi3EtzzVu https://t.co/KEsT63YlMD
@pricemania ❗Žrebovanie výhercov súťaže❗ Veľké ďakujem všetkým, ktorí ste sa zapojili do súťaže. Žrebovali sme 3 výhercov,... https://t.co/CeKgq0NFcg
@pricemania Súťaž o 3 poukážky sa končí už dnes o pol noci ⏳ Kto nestihol, má poslednú možnosť sa zapojiť. Súťažime tu ⤵... https://t.co/VVp4Z3WE7r

Tagy